Saturday, December 17, 2011

Jalan-jalan di Singapore bersama kakak kesayangan dan keluarga pada 14/12/2011

Finally dapat gak merasa jalan-jalan dgn kak salina dan anak-anak. Happy sangat coz dapat spendtime sesama. Before ni tak penah dapat keluar sesama. Perbezaan cuti menjadi penghalang. Now pas aku berhenti akhirnya tercapai gak hajat nak berjalan-jalan, bersiar-siar dengan akak kesayangan aku dgn anak-anak tersayang. Jalan-jalan kat Singapore tuh. Aku tak penah g sana. Luar dari Malaysia plak tuh. Bila kak salina ajak and suruh buat passport esoknya terus buat. Excited bukan main. Bukan senang dapat peluang macam ni.

Gambar ni kat Coffee Beans tempat Abg Wan iaitu husband tercinta akak kesayanganku kerja. Makan-makan dan minum-minum dulu sebelum jalan-jalan. Yeah!!

Pada hari selasa malam iaitu 13/12/2011 bersamaan besday kakak tersayang, tepat kul10.30 malam maka bermulalah perjalananku ke Johor Bahru menuju ke rumah kak Salina di Plentong. Dengan hati yang begitu excited, aku men'drive'kan kereta aku dengan speedy 110km/j hingga 120km/j. Pada jam 12.00 tengah malam, aku berhenti di RnR Machap untuk buang air kecil seketika (padahal tak nak berhenti. Nak cepat sampai.. hehe). Tak sampai 10 minit aku berhenti, aku terus memecut kereta kancil aku yang tak berapa laju tuh tapi steady lagi ke JB. Hampir-hampir sejam gak masa diambil hingga sampai betul-betul depan rumah kak salina. Dalam dah nak hampir jam 1 pagi barulah muka aku muncul di depan rumah akak salina. Yeah! Alhamdulillah. Selamat sampai :)

Masuk-masuk rumah, (eh bagi salam dulu) hehe :p salam dan cium tangan akak salina (tu tandanya hormat orang yang lagi tua lagi-lagi kakak kita kan? Terbaiklah) Plus, terubat rindu kat akak syg sorang ni. hehe. Borak-borak, layan citer Mr Cinderella 2, akak buatkan nescafe, makan kerepek and lastly dah nak dekat kul 3 pagi barulah tido. Aku tak dapat tido sgt. Kejap-kejap terjaga. Mungkin rasa excited tak hilang lagi kot. Yelah da lama sangat tak jupe akak dengan anak-anak. Rindu sangat-sangat!!

Awal pagi dah bangun da. Sejak dah mula belajar ni jarang dah aku bangun awal-awal pagi ni. Al maklumlah kelas waktu petang je. hehe. Syoknya dapat melayan kerenah anak-anak. Aqiel & Akiff. The heroes and handsome boys :) Ajar Aqiel main games kat hp aku. Habislah dia dah mula dok syok layan games. Tak apelah janji dia tak ganas-ganas sangat. Biar dia leka sat layan games.

Pada petang 14/12/2011 bertolak ke Singapore. Yeah!! Excited betul. Aku lah excited. Si dak abg da syok tido kat pangkuan aku. hehe. abg ooOO abg. Muahx!! So arah dituju oleh si pemandu kereta pada hari itu iaitu ayah handsome kepada Aqiel & Akiff, Abg Wan ke Orchad Road, Singapore. Pictures lagi. Yeah!!

Abg Aqiel yang handsome :)

Alololo.. Main sorok-sorok pulak ye bang..

Me & Aqiel: Abg pandang mana tuh?

Yeay! Abg makan kek coklat.. Yum yum :)

Si ibu yang excited.. Peace dari akak tomey :)

Yeay akak tangkap pic adik, adik tangkap pic akak :)

Peace dari akak tomey :) Seronok ea jalan-jalan.. hehe :)

Nite View at Orchard Road, Singapore

Mother and son.. I love both of them <3 Muahx!! Peace! :)

Nite view at Orchard Road, Singapore

Nite view at ION Orchard Shopping Mall, Singapore

Nice view :)

Pokok lampu biru.. so nice :)


Abg & adk dgn gajah berwarna warni

Abg dgn gajah warna warni bunga-bunga plk

Adk akiff excited tgk lampu kt pillar..

Abg dgn gajah merah

Family kakak.. A happy family.

Abg & adik.. so cute..

A happy family :)

Abg & adik.. Pantang nampak gajah..

Abg bergambar dgn ibunya iaitu akak tomey :)


Both excited.. hehe

Akak tomey dgn patung merah.. tp pale patung tuh terpotong plk.. hehe


Me & abg :)

Me & abg.. abg pandang mana tuh?

Abg nak naik kuda pusing-pusing tuh tapi tak boleh naik.. cian dia.. pegang je bole

Abg dah tak larat nak jalan.. Naik stroller je.. abg senyum hensem lah! terbaik :)

PEACE! from both of us.. Terbaik! :) Love this pic!

Again with the Gajah :)

K.Salina snap this pic after i snap her pic using my hp :)

Three of us.. tp abg p pandang 'krismas tree' tuh..

Blur skit muka abg sbb abg bergerak.. snap by sis Salina :)

Abg excited pegang kuda pusing-pusing..

Alamak pic adik blur sbb die bergerak.. huhu

Kakak cute & saya yang cute gak.. hehe :)

Me & abg again with the Gajah yg pakai topeng.. hehe

Lastly, me & abg.. muka abg sudah penat.. cian die..


Sangat seronok. Really had a great time together. Balik JB semula dalam kul 11.30 malam. Malam tuh tidur amat nyenyak sekali sampai ke petang baru bangun akibat terlalu letih berjalan-jalan dan melayan kerenah anak-anak yang comel-comel itu. Hope dapat pergi lagi ke sana dengan akak tomey and family. Dah cakap dengan kakak nak beli jam Casio plak. Kt Singapore murah. Can't wait! :) Esoknya just lepak-lepak kat rumah dan bermain-main dengan anak-anak. Jumaat 16/12/2011, kul 9 pagi selepas hantar akak tomey g kerja aku terus balik Melaka. Tapi sebelum nak balik, abang merajuk tak nak bagi aku balik. Abang nyorok dalam bilik. Monyok je muka abang. Si adik pulak tak mau turun dari dukungan aku. Dua-dua tak bagi aku balik. Nak tak nak aku pujuk lah si abang janji dengan dia akan datang lagi dan belikan jam BEN10 untuk dia. Si dak adik plak aku cium puas-puas. Maka bertolak lah aku balik dan meninggalkan mereka dengan kenangan manis yang tak mungkin dapat aku lupakan. Sayang sangat-sangat pada akak tomey dan anak-anak. Love you all so much!

No comments:

Post a Comment